A Mazsolák egyenek mazsolát! Avagy, aki szőlőt eszik, sokkal jobban vezet!

posted in: Diéta, Táplálkozás | 0

Kimutatták:

Aki szőlőt eszik, sokkal jobban vezet

 

Aki szőlőt eszik, sokkal jobban vezet A Mazsolák egyenek mazsolát
Aki szőlőt eszik, sokkal jobban vezet A Mazsolák egyenek mazsolát

Ugye meglepő, de méginkább meglepő a hír, ha kiderül itt most a női soförökről is szó van!

A szőlő egészségvédő hatása antioxidáns tartalma miatt kimagasló

Nem fog az agyad, nincs energiád? Csodákra képes ez a gyümölcs!

A szőlő hatása az egészségre

A szőlő antioxidáns tartalma és egészségvédő szerepe eddig is ismert volt, egy friss kutatás azonban most igazolta, hogy a gyümölcs levének fogyasztása a kognitív képességeket, így az autóvezetésben fontos szerepet játszó reakcióidőt is javítja.

 

Mindez nem feltételezés, a Leedsi Egyetem kutatói huszonöt egészséges felnőtt nőn végeztek három hónapig tartó vizsgálatot, amelyben felmérték, hogyan befolyásolja a szőlőlé fogyasztása az autóvezetési képességeket.

A kísérletben résztvevő negyven és ötven év közötti nők autóvezetési képességeit számítógépes szimulátorral mérték fel, ezután véletlenszerűen két csoportra osztották őket: az egyik csoport tagjai tizenkét héten át napi 3,5 deciliter szőlőlét ittak, míg a kontrollcsoport tagjai ugyanebben az időszakban egy kinézetre és ízre hasonló, eltérő összetételű placebo italt fogyasztottak.

A Mazsolák egyenek mazsolát!

A szimulátoros mérésekkel azt tapasztaltuk, hogy a kísérlet időszaka alatt a szőlőlét fogyasztó nők által vezetett autók fékútja átlag tizenegy méterrel csökkent – mondta a Newsmax életmódportálnak Louise Dye kísérletvezető. Ez az első alkalom, hogy tudományos vizsgálat keretében, egészséges felnőttek körében is bizonyították a Concorde szőlőfajta fogyasztásának a szellemi képességekre gyakorolt előnyős hatásait. A korábbi vizsgálatok igazolták, hogy a szőlőlé rendszeres fogyasztása segíthet az idősebb, enyhe kognitív zavarokkal küzdő felnőtteken.

 A szőlő hatása a tájékozódásra

A szőlő jótékony hatása az eddigi kutatások szerint a flavonoidoknak köszönhető. Ez a növények festékanyagaiban megtalálható anyag bizonyítottan növeli a C-vitamin felvételt, és antioxidáns szerepet tölt be a szervezetben. Dye szerint a mostani adatok alátámasztják a korábbi állatkísérletek eredményeit, melyek szerint a flavonoidok segítik a hippocampus működését – ez az agyterület felelős többek között a térbeli tájékozódásért, valamint a rövidtávú emlékek hosszú távú memóriába történő tárolásáért is.

A must, segíti az anyagcsere bomlástermékeinek bélből való kimosását, ezért alkalmas tisztítókúrára is. Vitaminok közül a szőlőnek magas a karotin-, B1- és a B2- és C- K-vitamin-, folsav- és biotin tartalma. Ez utóbbi kedvező hatású az immunrendszerre, segíti az anyagcsere-folyamatokat.

Egy pohár bor – Egészségedre!

A borok nem csak ízletesek, de jótékony hatásúk is van kálium-, mangán- és vastartalmuk a vérképzésben játszik nagy szerepet. A jó bor mértékletes, rendszeres fogyasztása egészséges! A koleszterincsökkentésben általában a vörösbort hatékonyabbnak vélik, de a fajtától függetlenül a gyógyhatásban nincs különbség a valódi, tiszta, gyümölcsalapú borok között.

Az alkohol javíthatja az agyműködést! >>

Forrás: blog.syngenta.hu,

https://testunkegeszsegunk.blog.hu

 

 

 

Égesd el a felesleges zsír
Égesd el a felesleges zsírt

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *